Jørn-Tore Sande
er en prisvinnende designer, med brukeropplevelse og digital design som spesialkompetanse. Han har 10 års erfaring med utarbeidelse av ulike digitale løsninger, hvor spennet strekker seg fra levende kampanjesider til avanserte systemer.
Jørn-Tore er opptatt av designledelse og arbeidsprosesser, og har veiledet team gjennom brukeropplevelses- og designfaser i en rekke prosjekter. Han er tilhenger av kryssdisiplinær kompetanse, konsepttesting gjennom rask prototyping, ekstensiv kartlegging av kundens innsikt og hyppig kommunikasjon, som verktøy for å oppnå best mulige resultater.
Han er også co-founder og CDO i Dappd, en av Norges heteste start-ups. Basert på innsikten om at relevant reklame ikke oppfattes negativt, og ofte oppleves som en interessant og hyggelig påminnelse, har Dappd som mål å utvikle et økosystem for all digital reklame. Dette muliggjør individuell kontroll over ens reklameeksponering, hvor forbrukerens egne valg definerer hvilken reklame som vises.
Før han startet SandeFredin, jobbet Jørn-Tore som grafisk designer i Creuna, et av Nordens største fullservice digitale byråer. Her jobbet han med alt fra konseptutvikling til brukeropplevelse, design og front-end utvikling, for kunder som Coop, Avinor, Norgesgruppen, Storebrand, Sigdal, Tropicana og Rottefella. Han har også jobbet i Dinamo og Tibe Drammen, og han har vunnet priser i anerkjente konkurranser som Gulltaggen, Facebook Awards, New York Festivals, Gullblyanten, Eurobest, Rosingprisen og TVB Awards.