Hvem er du når du er sulten?

Tidsperiode
Kunde
Leveranse
Samarbeidspartner
URL
2016
Snickers
3D, backend, design, frontend, ux
JCP
Snickers landingsside
Prosjektbeskrivelse

Snickers ønsket en fotball-basert kampanje for det danske, finske, norske og svenske markedet som bygget videre på det eksisterende ‘who are you when you’re hungry’-slagordet. I samarbeid med JCP utarbeidet vi en side hvor brukere av siden kunne forvandle seg selv til fotballfans. Ved å aktivere brukerens kamera på mobil eller desktop og litt hjelp av ansiktsskanningsteknologi, fikk man projisert ansiktet over på 3D-modeller vi hadde posert og kledd på for å passe en av de tre typene fotballfans man kunne bli når man var litt ekstra sulten: The Hysteric, The Know-It-All eller The Hothead. Til slutt fikk man presentert karakteren sin på et virtuelt fotballkort hvor man kunne panorere og spille inn en kort animasjon for deling på Facebook. Vinnere fra hver uke ble presentert på sidens ‘Snickers starting 11’.

Løsningen var en tung teknologisk sammensetning av 3D-modeller vist i browser via WebGL-rendering og ansiktsgjenkjenningsalgoritmer, inkl. script som farget 3D-modellen utfra punktanalyser av hudtonene i ansiktet. Ved hjelp av web workers kunne løsningen dynamisk lage GIF’er av brukerens resultat. GIF’ene ble lagret inne på løsningen for enkel deling til Facebook. Alt tilgjengelig på en fullt responsiv side, bygget med støtte og fallbackløsninger for alle plattformer og nettlesere.

Team SandeFredin
Bård Solvang - Backend, frontend
Jonas Fredin - Backend, frontend
Sebastian Reed - 3D
Teknologier
Canvas
Canvas
CSS3
CSS3
Google Maps
Google Maps
HTML5
HTML5
JavaScript
JavaScript
PHP
PHP
WordPress
WordPress
Snickers Facescan
Snickers 3D-elementer
Snickers Fankort